شرکت آرم (ARM)برای رقابت با اینتل و انویدیا قصد دارد که گرافیک گیمینگ را روانه بازار کند
این شرکت که طراح معماری بسیاری از تراشهها (SoC) ازجمله سیستم روی چیپهای کوالکام و اپل شناخته میشود، در حال ساخت گرافیک (GPU) جدیدی جهت رقابت با انویدیا و اینتل دو غولهای صنعت سختافزارمی باشند .
جهت انجام این پروژه گرافیک شرکت آرم تیمی متشکل از صدها مهندس توسعهدهندهی سختافزار و نرمافزار را بهطور اختصاصی به کار گرفته است.
گرافیک آرم به احتمال زیاد در مرحله اول بر حوزه گیمینگ و در مرحله بعد جهت پردازش های هوش مصنوعی به کار خواهد رفت، احتمال دیگر این است که آرم درحال ساخت معماری برای گرافیک مجزا می باشد که سایر شرکتها بتوانند از آن در کنار پردازندههای ARM ویندوزی (Windows-on-Arm) استفاده کنند.
با توجه به اینکه آرم قبلاً گرافیک پرچمدار Immortalis و همچنین نسخهی مقرونبهصرفهتر Mali را عمدتاً برای گوشیهای هوشمند ساخته است ، با این حال از قابلیتهایی مانند رهگیری پرتو (Ray Tracing) و فناوری ارتقای مقیاس (Arm Accuracy Super Resolution – ASR) بهره میبرند و توانایی رقابت با گرافیکهای دسکتاپ را دارند.
درحالحاضر، اکثر گرافیکهای مجزا فقط با پردازندههای x86/x86-64 سازگاری دارند.
بنابر اطلاعات موجود می توان امید داشت با شروع موفقی که پردازندههای سری اسنپدراگون ایکس کوالکام داشتند امکان دارد بازاری برای گرافیک مجزا که بهطور خاص برای معماری ARM طراحی شده باشد، ایجاد شود.