این طرحها با قیمت ماهانه 3 و 16 دلار عرضه میشوند.
همانطور که پیشتر گفته شده بود، شبکه اجتماعی ایکس از دو اشتراک پولی جدید رونمایی کرده است. اشتراک اول با هزینه ماهانه 3 دلار عرضه میشود و نسبت به اشتراک معمولی 8 دلاری امکانات کمتری ارائه میکند. از سوی دیگر، حالا با یک اشتراک پریمیوم جدید با هزینه ماهانه 16 دلار هم روبهرو هستیم که قابلیتهای بیشتری را در اختیار کاربران قرار میدهد.
طرحهای اشتراک پولی جدید شبکه اجتماعی ایکس
اشتراک ارزانقیمت جدید ایکس که با نام Basic معرفی شده است، دسترسی به بخش عمده قابلیتهای اشتراک معمولی پریمیوم را فراهم میکند. با این تفاوت که دیگر تیک آبی دریافت نمیکنید، بیشتر تبلیغات خواهید دید، به Media Studio دسترسی نخواهید داشت و پستها و پاسخهای شما تنها اندکی از طریق الگوریتمها تقویت میشوند. هزینه ماهانه این اشتراک در رابط کاربری وب 3 دلار در نظر گرفته شده است.
از طرف مقابل، اشتراک پریمیوم پلاس را داریم که با هزینه ماهانه 16 دلار قابلیتهایی فراتر از اشتراک پایه 8 دلاری ارائه میکند. در این اشتراک دیگر با هیچ تبلیغی مواجه نخواهید شد و به تمام ابزارهای لازم برای تولید محتوا دسترسی پیدا میکنید. بهعلاوه، الگوریتمها کمک زیادی به شما خواهند کرد تا پستها و پاسخهایتان بیشتر دیده شوند.
این اشتراکهای جدید در شرایطی معرفی شده است که یک سال از ورود ایلان ماسک به توییتر سابق میگذرد. بهتازگی «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل این شبکه اجتماعی در مطلبی به همین مناسبت آمارهایی را از عملکرد این پلتفرم منتشر کرده بود.
ایلان ماسک در طول یک سال اخیر تصمیمات بسیاری را در این شبکه اجتماعی آزمایش کرده است و شاید بحثبرانگیزترین آنها تعیین هزینه 1 دلاری برای ثبتنام کاربران جدید در دو کشور نیوزلند و فیلیپین باشد. کاربرانی که در این دو کشور بخواهند در ایکس اکانت جدید بسازند و پست بگذارند، حالا باید سالانه 1 دلار هزینه بپردازند. این اقدام ظاهراً برای مقابله با باتها پیادهسازی شده و ممکن است در سراسر جهان اعمال شود.