صفحه اصلی > آموزشی و آفیس : فاصله بین خطها (Line) و فاصله بین پاراگرافها (Paragraph) در ورد

فاصله بین خطها (Line) و فاصله بین پاراگرافها (Paragraph) در ورد

فاصله

همچنانکه سندتان را طراحی می کنید و در مورد قالب بندی آن تصمیمات لازم را می گیرید، شما نیاز خواهید داشت تا فاصله بین خطها و پاراگرافها را نیز لحاظ کنید. شما می توانید فاصله ها را افزایش دهید تا قابلیت خواندن سند را بهبود ببخشید، همینطور می توانید فاصله ها را کاهش دهید تا متن بیشتری را در یک صفحه جا دهید.

معمولا سوالی که در ذهن بسیاری از کاربران ورد ایجاد می شود این است که تفاوت فاصله بین خطوط با پاراگراف ها در چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در مایکروسافت ورد فاصله بین خطوط به فونت بستگی دارد و به صورت پیش فرض فاصله بین خطوط یک پاراگراف  ۸ نقطه می باشد و فاصله بین پاراگراف ها ۱۲ نقطه است.


مطالب گذشته :

آموزش ایجاد و باز کردن اسناد

ذخیره سازی اسناد

مبانی متن (Text) در ورد

قالب بندی متن در ورد

یافتن و جایگزینی (Find and Replace) در ورد

دندانه ها (Indents) و تب ها (Tabs) در ورد


درباره فاصله بین خط ها در ورد

فاصله بین خطها (Line spacing) فاصله ای است که بین هر کدام از خطهای موجود در یک پاراگراف قرار دارد. نرم افزار ورد به شما اجازه می دهد تا فاصله بین خطها را شخصی سازی کنید، شما میتوانید به هر میزان که بخواهید این فاصله را افزایش و یا کاهش دهید.

در تصاویر زیر، شما می توانید بین فاصله های خطها مقایسه ای انجام بدهید.

1

روش تغییر فاصله بین خطها در ورد

➊ ابتدا متنی را که قصد تنظیمش را دارید انتخاب کنید.

فاصله

➋ در تب Home بر روی دستور Line and Paragraph Spacing کلیک کنید. سپس از کادر باز شده فاصله مورد نظر را انتخاب کنید.

فاصله

➌ فاصله بین خطها در سند تغییر خواهد کرد.

9. فاصله بین خطها (Line) و فاصله بین پاراگرافها (Paragraph) در ورد 2016

تنظیم دقیق فاصله بین خطها در ورد

گزینه های مربوط به فاصله بین خطها در ورد محدود به گزینه هایی که در دستور Line and Paragraph Spacing مشاهده کردید، نمی باشد. برای اینکه فاصله بین خطها را با دقت بیشتری تنظیم کنید، گزینه Line Spacing Options را انتخاب کنید، تا کادر محاوره ای Paragraph نمایان شود. در اینجا شما گزینه های بیشتری را برای شخصی سازی فاصله ها دارید.

  • Exactly : وقت این گزینه را انتخاب می کنید، فاصله بین خطها با واحد اندازه گیری Point مقدار دهی می شود. درست مانند وقتی که سایز فونتها را تعیین می کنید، در اینجا هم می توانید فاصله بین خطها را با دقت بیشتری انتخاب کنید.
  • At least : این گزینه هم مشابه گزینه Exactly می باشد، و به شما اجازه می دهد تا فاصله بین خطها را بر اساس واحد اندازه گیری Point تعیین نمایید. اگرچه، اگر در یک خط متنهایی با اندازه های متفاوت داشته باشید، فاصله بین خطها بر اساس بزرگترین اندازه متن تعیین می شود.
  • Multiple : این گزینه به شما امکان می دهد تا تعداد خطهای فاصله را که میخواهید تایپ کنید.
5

فاصله بین پاراگرافها در ورد

همانطور که میتوانید فاصله بین خطها را در ورد تنظیم کنید، شما قادر هستید تا فاصله بین پاراگرافها را نیز تنظیم کنید. این فاصله در واقع فضای خالی بین ابتدا و یا انتهای پاراگراف می باشد.

تنظیم فاصله بین پاراگرافها در ورد

➊ ابتدا پاراگراف و یا پاراگرافهایی را که میخواهید تنظیم کنید، را انتخاب نمایید.

فاصله

➋ در تب Home بر روی دستور Line and Paragraph Spacing کلیک کنید. از کادر باز شده گزینه های Add Space Before Paragraph و یا Remove Space After Paragraph را انتخاب کنید. در این مثال ما گزینه Add Space Before Paragraph را انتخاب می کنیم.

7

➌ فاصله بین پاراگرافها تنظیم می گردد.

8

 برای تنظیمات پیشرفته تر این امکان را دارید تا از کادر باز شده بالا دستور Line Spacing Options را انتخاب کنید و در کادر محاوره ای Paragraph تنظیمات دقیقتری را اعمال کنید. در این کادر شما این امکان را دارید تا دقیقا مشخص کنید که چه میزان فاصله به ابتدا و یا انتهای پاراگراف اضافه شود.

9
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.